İslamirap



Sistemden Yararlanmak ve Konuları Görebilmek İçin Lütfen Sisteme Giriş Yapınız!

Dikkat!! Site etrafınfaki erotik reklamlar bizimle alakalı olmayıp forum sitesinin otomatik koyduğu reklamlardır.Üye girişi yapıldıkdan sonra görülmemektedir.

Saygılar....


İslamirap


TÜRKİYENİN İLK VE TEK İSLAMİRAP SİTESİNE HOŞ GELDİNİZ
 
AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  Kayıt OlKayıt Ol  

Paylaş | 
 

 soru !!!

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
milo

avatar

Mesaj Sayısı : 3
Yaş : 24
Nerden : istanbul
rep+ :
1 / 1001 / 100

Points : 6
Kayıt tarihi : 11/07/09

MesajKonu: soru !!!   C.tesi Tem. 11, 2009 7:02 pm

arkadaşlar herkese selamunaleykum ,
bayanların rap yapmasını ıslamıyete gore anlatırmısınız bana ...?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Admin
AdminAdmin
avatar

Mesaj Sayısı : 1558
Yaş : 31
rep+ :
571 / 100571 / 100

Points : 2977
Kayıt tarihi : 15/08/08

MesajKonu: Geri: soru !!!   C.tesi Tem. 11, 2009 10:17 pm

VE Aleyküm selam sitemize hoş geldiniz.Dinen kadın sesi haramdır şarkı olsun şiir olsun kuran olsun bunları erkeklere söylerse haramdır kadının sesi erkekte şehvet uyandıracağından her ne olursa olsun gaye ve ya amaç bu haramlığı kaldırmaz kadın erkeğin kaburgasından yarıtıldığı rivayet edilir,yani kadın erkeğin bir parçasıdır erkek kadını ister kadında erkeği bu ses konusu bu sebep ile haramdır buda fetvası :

Kadının Sesi Haram mı?


İslamiyet kişiyi fitne ve fesada sürükleyen görüntü, davranış ve hallere karşı koruyucu tedbirler alır
Diğer yandan insana verilmiş olan özellik, kabiliyet ve farklılıklar
bir başkasının vebal altına girmesine sebep olmamalı, yanlış duygulara
kapılmasına meydan vermemeli, nefsini azdırmamalıdır Yaratıcı tarafından kadına ihsan edilen sesi de bu çerçeve içinde düşünmek gerekir Esas itibariyle hiç bir varlığın sesi mutlak olarak haram ve günah sınıfına sokulmaz Başta Hanefi ve Şafii imamları olmak üzere mezhep sahibi müçtehid imamlarımızın kanaatleri de bu yöndedir Fıkıh kitaplarında şu hükmü görüyoruz:"Cumhura göre kadının sesi avret değildir"


Yani kadının sesi haram değildir "Kadının sesi avret değildir Çünkü kadın alışveriş yapar, mahkemede şahitlikte bulunur Bunun için sesini yükseltmek zorunda kalır" (Tefsirü Ayati-l Ahkam 2:167)

Kadın sesinin avret olmadığının gerekçesi islamın ilk uygulamalı devri olan Saadet asrıdır

Peygamber Efendimiz (sav) sahabi hanımlarla konuşmuş, onların sorularına cevap vermiş, şikayetlerini dinlemiş, ihtiyaç ve talepşerini karşılamıştır
Sahabiler gerek Peygamberimizin hanımlarına, gerekse diğer hanım
sahabilere hadis ve benzeri durumlarda sorular sormuş, konuşmuş ve bazı
konularda bilgiler almışlardır

Sahabe
döneminde kadınlar, halifelere şikayetlerini dile getirmiş ve dini
konularda diğer sahabilere bilmediklerini sorup öğrenmişlerdir

Ancak,
diğer bütün mübah meselelerin mahiyet değiştirip mahzurlu hal almasında
olduğu gibi, kadının sesi meselesinde de aynı durum söz konusudur
Kadının sesi mübah, masum ve masum olmasına karşılık hangi sebeplerden
dolayı "avret" olur, yabancı erkeklerin dinlemesine "haram" olur


Ahzab Süresinin 32 ayet-i kerimesi bu husustaki ölçüyü Peygamber hanımlarının şahsında şöyle veriyor
"Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz
eğer halinize layık bir takva ile korunacaksanız, yabancılarla cazibeli
bir şekilde konuşmayın ki, kalbinde fesat bulunan kimse bir ümide
kapılmasın Konuşurken ciddiyet ve ağırbaşlılıkla söz söyleyin"


Bu konuda erbabının söyledikleri ile bitirelim:
Müfessir Vehbi Efendi tefsirinde:

"Söylediğiniz söz fitneye sebep olmasın Yani cazibeli ve ecanibi şüpheye düşürecek bir halde edalı ve naz ü istiğna ile söylemeyin" şeklinde izah getirmektedir

Elmalı bu ayetin tefsirini şöyle yapmaktadır:

"Ey Peygamberin hanımları! Siz genel olarak kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz
Sizde diğer kadınlarda bulunmayan nitelikler var: Peygamberlerin en
hayırlısının hanımları ve bütün müminlerin anaları olmak niteliklerine
sahipsiniz
Eğer sakınırsanız, bu özel niteliklerinizi korursanız yahut durumunuza
uygun takva ile korunacaksanız -bu şart bir mânâ ile yukarının, bir
mânâ ile aşağının kaydıoluyor- Sözü yumuşak ve tatlı bir eda ile
söylemeyin, bir söz söylendiği zaman sakın yılışık bir biçimde cevap
vermeyin ve söylerken yayılarak, kırıtarak söylemeyin de kalbinde
hastalık bulunan, kalbi çürük, kötülüğe yüz tutmuş kimseler kötü bir
şey ümit etmesin
Ve uygun ve ciddi söz söyleyin; yani yapmacılıktan uzak, ağırbaşlılık
ve ciddiyetle dosdoğru söyleyin veya sert olsa da makul ve meşru güzel
söz söyleyin"


İbni Abidin:

"Tercih edilen görüşe göre kadının sesi avret değildir
Yalnız kadınların yüksek sesle konuşmalarını, seslerini uzatmalarını,
yumuşatmalarını ve nağmeli bir şekilde okumalarını caiz görmüyoruz Çünkü bunlarda erkekleri kendine meylettirmek ve şehvetlerin tahrik etmek vardır" (Reddü'l Muhtar 1:467)


Kaynak:
1) Bu yazı büyük ölçüde, Aileye Özel Fetvalar, Mehmed Paksu, Nesil Yayınları, isimli eserden özetlenerek alınmıştır Daha geniş açıklamalar ve örnekler söz konusu kitapta bulunmaktadır Eser için : E Mail:
nesil@doruknettr
2) Elmalı Tefsiri

_________________


Sahibimiz çok nazlıdır
Yanında geçer sözlüdür
Hemen kalbinde gizlidir
İman Allah de Allah de

Var amma yetmiş bin perde
Ne göktedir ne de yerde
Karıncasın komaz darda
İnan Allah de Allah de

Sen seni çalma gel taşa
Niyaz eyle gitmez boşa
Kulu gibi değil haşa
Uyan Allah de Allah de



www.myspace.com/boykotrani

sinandenis@hotmail.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://islamirap.eniyiforum.net
Admin
AdminAdmin
avatar

Mesaj Sayısı : 1558
Yaş : 31
rep+ :
571 / 100571 / 100

Points : 2977
Kayıt tarihi : 15/08/08

MesajKonu: Geri: soru !!!   C.tesi Tem. 11, 2009 10:17 pm

KADININ SESİ HANGİ HALLERDE HARAM OLUR?


"Kadını
sesi haram. mıdır? Hanımların mahremi olmayan erkeklere sesleri avret
midir? Hanımlar zikrederken seslerinin dışarı çıkmasının bir mahzuru.
var mıdır? Kadınların sesleri hangi şartlarda haramdır? Bir hanım şiir
ve ilahi okuyabilir mi?"
İslamiyet kişiyi fitne ve fesada sürükleyen görüntü, davranış ve
hallere karşı koruyucu tedbirler alır. Çünkü İslam’da insanın safiyet
ve vakarının muhafazası ve bozulmaması esastır. Bu tedbir ve koruma hem
er-kek için, hem de kadın için eşit seviyede düşünülür.
Diğer yandan insana verilmiş olan özellik, kabiliyet ve farklılıklar
bir başkasının vebal altına girmesine sebep olmamalı, yanlış duygulara
kapılmasına meydan vermemeli, nefsini azdırmamalıdır.
Yaratıcı tarafından kadına ihsan edilen sesi de bu çerçeve içinde
düşünmek gerekir. Esas itibariyle basta insan olmak üzere hiçbir
varlığın sesi mutlak olarak haram ve günah sınıfına sokulmaz. Çünkü
yaratılışında bir haramlık mevcut değildir. Bunun içindir ki, hiçbir
ayet ve hadis kadının sesini haram kılıcı bir hüküm bildirmez.
Başta Hanefi ve Şafii imamları olmak üzere mezhep sahibi müctehid
imamlarımızın kanaatleri de bu merkezdedir. Hatta bütün fıkıh
kitaplarında şu hükmü görüyoruz: Cumhura göre kadının sesi avret
değildir. Yani bütün müctehidlere göre kadının sesi haram değildir.
Şafii mezhebi alimleri ve diğer müctehidler şöyle derler: "Kadının sesi
avret değildir. Çünkü kadın alış veriş yapar, mahkemede şahitlikte
bulunur. Bunun için sesini yükselterek konuşmak zorunda kalır.1
Kadının sesinin avret olmadığının gerekçesi İslamın ilk uygulamalı
devri olan Saadet Asrıdır. Yani Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ve
sahabelerin uygulayış biçimidir. Bu uygulanış biçimi üç şekilde
görülüyor:
Birincisi: Peygamber Efendimizin (a.s.m.) sahabe hanımlarla konuşması,
onların sorularına cevap vermesi, şikayetlerini dinlemesi, ihtiyaç ve
taleplerini karşılamasıdır.
Bir örnek olması bakımından şu hadis-i serifi nakledelim:
Amr bin şuayb rivayet ediyor:
Bir kadın yanında kızı ile birlikte Rasulüllaha (a.s.m.) geldi. Kızın
kolunda iki altın bilezik vardı. Resulüllah (a.s.m) kadına sordu: Bu
bileziklerin zekatını veriyor musun?”
Kadın, “Hayır, vermiyorum” diye cevap verdi.
Bunun üzerine Resulullah (a.s.m) tekrar sordu:
“Peki, kıyamette bu iki bilezik yerine ALLAH’ın sana ateşten iki bilezik taktırması hoşuna gider mi?”
Kadın iki bileziği hemen çıkarıp . Rasulüllaha (a.s.m.) uzattı ve “Bunlar artık ALLAH ve Resulüne aittir” dedi. 2
İkincisi: Sahabiler gerek Peygamberimizin hanımlarına, gerekse diğer
hanım sahabilere hadis ve benzeri durumlarda soru sorarlar, konuşurlar
ve bazı konular da bilgi alırlardı.
Üçüncüsü: Yine sahabe döneminde kadınlar, halifelere şikayetlerini dile
getirirler veya dini meseleler de diğer sahabilere bilmediklerini sorup
öğrenirlerdi.
Bu mesele için de bir örnek verelim:
Kadının biri Hazret-i Ömer’e gelerek, “Ya Emirelmü’minin! Kocam
geceleri ibadet eder, gündüzleri de oruç tutar” şeklin de şikayette
bulundu.
Hz. Ömer, “Ne demek istiyorsun? Kocanı geceleri ibadet etmekten ve gündüzleri oruç tutmaktan alıkoymamı mı istiyorsun?”
Bunun üzerine kadın başka bir şey söylemeden çıkıp gitti ve biraz sonra
gelip aynı şikayetini dile getirdi. Hazret-i Ömer kadına yine aynı
cevabı verdi.
Bu durumu gören Ka’b bin Sur söze karıştı ve “Ya Emirelmü’minin,
kadının hakkı var. Ceneb-ı hak erkeğe dört kadınla evlenebileceğine
müsaade ettiğine göre, dördüncü gün kadının hakkıdır” dedi.
Bunun üzerine Hazret-i Ömer kadının kocasını çağırtıp dört günde bir
oruç tutmamasını ve her dört gece de bir kadının yanında yatmasını
emretti. 3
Ancak diğer bütün mübah meselelerin mahiyet değiştirip mahzurlu bir hal
almasında olduğu gibi, kadının sesi meselesinde de aynı durum söz
konusudur. Kadının sesi mübah, masum ve meşru olmasına karşılık hangi
sebeplerden dolayı “avret” olur, nasıl olursa yasak sınıfına girer,
yabancı erkeklerin dinlemesi haram olur?
Kadının sesi yaratılışı gereği dikkat çekicidir. Özellikle ses normalin
dışında bir ton da çıkarsa birtakım mahzurları beraberinde
getirmektedir ve dini tabiriyle “fitneye” sebep olmaktadır. Demek ki,
haram olan sesin kendisi değil de, kontrol dışı bir mahiyet
taşımasıdır.
Ahzap suresinin 32. ayet-i kerimesi bu husustaki ölçüyü Peygamber hanımlarının şahsın da şöyle veriyor:
“Ey Peygamber hanımları! Siz herhangi bir kadın gibi değilsiniz. Eğer
halinize layık bir takva ile korunacaksanız, yabancılarla cazibeli bir
şekilde konuşmayın ki, kalbinde fesat blunan bir kimse bir ümide
kapılmasın. Konuşurken ciddiyet ve ağırbaşlılıkla söz söyleyin.”
Müfessir Vehbi Efendi bu ayeti tefsir ederken, “Söylediğiniz söz
fitneye sebep olmasın. Yani cazibeli ve ecanibi şüpheye düşürecek bir
halde edalı ve naz ü istiğna ile söylemeyin” şeklinde izah
getirmektedir. Elmalılının ifadesiyle “ Yayılarak, kırıtarak, sınık,
yılışık” olduğunda “kalbi çürük kötülüğe meyilli kimseler” bir ümide
kapılırlar. Bundan dolayıda günaha girilmiş olur.
Vehbe Zuhayli bunu normal konuşmalardan ziyade dini muhtevada da olsa
aynı gerekçe ile mahzurlu görür: “Kadının, Kur’an şeklinde de olsa,
coşkulu ve nağmeli olarak okumakta iken seslerini işitmek haramdır.
Çünkü bunda fitneye sebep olma korkusu vardır. 4
İbni Abidin ise meseleye şu şekil de bir açıklık getirir:
“Tercih edilen görüşe göre kadının sesi avret değildir. Yalnız zekası
kıt olanlar zannetmesin ki, biz kadının sesi avrettir demekle
konuşmasını kasdetmiyoruz. İhtiyaç halin de ve benzeri durumlarda
kadının yabancı erkeklerle konuşmasına cevaz veriyoruz. Yalnız kadının
yükses sesle konuşmalarını, seslerini uzatmalarını, yumuşatmalarını ve
nağmeli bir şekilde okumalarını caiz görmüyoruz. Çünkü bunlarda
erkekleri kendilerine meylettirmek ve şehvetlerini tahrik etmek vardır.
Kadının ezan okuması da bundan dolayı caiz olmamıştır.” 5
Bizimde katıldığımız hükmü Faruk Beşer Hoca veciz bir şekilde şöyle dile getirir:
“Kadın her şeyiyle olduğu gibi sesiyle de çekici, büyüleyici ve tahrik
edicidir ve aslında bu onun çirkin olduğunu değil, güzel olduğunu
gösterir. Birer nimet demek olan çekici yönlerini, bu arada sesini
fitneye sebep olmak ve tahrik etmek için kullanırsa, yani konuşmasını
kırıla döküle ve kadınsı biçimde yaparsa, ya da nağmeli sözlerle normal
konuşurken zaten tahrik edici olan sesini daha da etkileyici hale
getirirse, sesi avret olduğundan değil de, fitneye sebep olacağından
haram olur. Vakarlı ve karşısındakine ümit kestirici edayla konuşursa
haram olmaz. 6
Son olarak zamanımızın müfessirlerinden Muhammed Ali es- Sabuni’nin yorumuna yer verelim:
“Açıkça görüldüğü gibi eğer fitneden emin ise kadının sesi haram olmaz.
Ancak, erkeklerin, kadınları fitne ve fesada götüren hallerden uzak
tutmaları gerekir. 7
Sorudaki unsurlara gelince, şiir ve ilahide ses incelip kalınlaştığı,
nağmeli olduğu ve cazip bir mahiyete büründüğü için yabancı erkeklerin
duyacağı şekilde söylemek beraberinde mahzurları taşımaktadır.
Hanımların sesli olarak zikretmeleri de şayet yabancı erkekler
duyacaksa, yine aynı kategoriye girmekte ve bir takım yanlış duyguların
uyanmasına sebebiyet vereceğinden ezanda olduğu gibi müsaade
edilmemektedir. Ancak kendi aralarında sesli olarak Kur’an okumalarında
ilahi söylemelerinde ve zikretmelerinde haliyle mahzur olmaz.

1- Tefsirü Ayati’l- Ahkam, 2: 167.
2- Tirmizi, Zekat:12
3- Hayatüs-Sahabe 3: 349
4- İslam Fıkhı Ansiklopedisi 1: 467.
5- Reddül- Muhtar, 1:272.
6- Hanımlara özel ilmihal, 314
7- Tefsirü Ayati’l- Ahkam, 2: 167

_________________


Sahibimiz çok nazlıdır
Yanında geçer sözlüdür
Hemen kalbinde gizlidir
İman Allah de Allah de

Var amma yetmiş bin perde
Ne göktedir ne de yerde
Karıncasın komaz darda
İnan Allah de Allah de

Sen seni çalma gel taşa
Niyaz eyle gitmez boşa
Kulu gibi değil haşa
Uyan Allah de Allah de



www.myspace.com/boykotrani

sinandenis@hotmail.com
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://islamirap.eniyiforum.net
 
soru !!!
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İslamirap :: İSLAMİ RAP :: İslami RAP Nedir ?-
Buraya geçin: